آشنایی با برند اسیکس (ASICS)

اسیکس را می توان یکی از شرکت های مشهور تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی معرفی نمود که در میان کمپانی ها در این عرصه از معروفیت و اعتبار بسیاری برخوردار می باشد و سالیان سال است در این زمینه فعالیت دارد و توانسته است موفقیت های بسیاری را از آن خود نماید. راه اندازی این کمپانی دارای یک داستان مهیج و جذاب می باشد تاسیس این کمپانی ابتدا از یک الهام شروع گردید و با گذشت زمان پیشرفت بسیاری کرد. نام اسیکس دارای ریشه پرمعنایی می باشد و به معنی “روح سالم در بدن سالم” است، این اسم یک اسم لاتینی می باشد و می توان آن را به عنوان تفکر و دیدگاه اصلی فردی که این کمپانی را تاسیس نموده عنوان نمود. راه اندازی کمپانی اسیکس به وسیله کیهاچیرو اونیتسوکا صورت پذیرفت که این اتفاق در سال ۱۹۴۹ در ژاپن انجامید. در متن زیر برایتان شرحی از این برند معروف ورزشی را خواهیم گفت تا شناخت شما را بیشتر نماییم. در ادامه با وبلاگ فروشگاه آس اسپرت همراه باشید تا شما را با برند اسیکس آشنا کنیم.

تاریخچه برند اسیکس

همانطور که در بالا نیز گفتیم اسیکس یک کمپانی است که در عرصه پوشاک و تجهیزات ورزشی فعالیت دارد و می توان آن را در انگلیسی ASICS معرفی نمود. این کمپانی لوازمی از قبیل پوشاک ورزشی، کفش ورزشی، لوازم ورزشی تولید می نماید. اسیکس مخفف شده عبارت anima sana in corpore sano دانست که معنای آن روح سالم در بدن سالم می باشد. نخستین تولید این شرکت کفش ورزشی بوده است و دلیل اصلی اولین تفکر پس از شنیدن  نام برند اسیکس این بوده است. تاسیس این کمپانی ابتدا با کفش ورزشی آغاز گردید و کیهاچیرو اونیتسوکا در سرمیز شام به این ایده دست یافت.

بعضی از افراد نیز هستن که آغاز کار این کمپانی با تولید کفش و این ایده را به اتاق نشیمن کیهاچیرو اونیتسوکا ربط می دهند و می گویند سرآغاز این ایده از اتاق نشیمن بوده است. هدف اصلی کمپانی اسیکس را می توان تبدیل شدن به یک برند ورزشی مورد پسند و محبوب در میان ورزشکاران عنوان نمود. توکیو ژاپن جایی است که دفتر مرکزی اسیکس در آن قرار دارد.

از تولیدات اسیکس می توان به کفش های ژله ای اشاره نمود که طرفداران بسیاری را به خود جذب نمود و توانست تحول عظیم را در صنعت کفش های ورزشی ایجاد نماید.

حتی با گذشت زمان نیز از طرفداران کفش های ژله ای کاسته نشده و برخلاف آن بسیاری از ورزشکاران نیز به این طرفداران افزوده شده است. ورزشکاران با استفاده از این کفش ها به سلامت پای خود کمک شایانی می نمایند. از مزایای کفی ها می توان به جذب نمودن فشار، ضربه و شک اشاره نمود این کفش ها نیرو را در حالت افقی در طول کف پا پخش می نمایند. امروزه در بسیاری از کفش های تولیدی توسط این کمپانی این مزایا وجود دارد. کفش های ژله ای برای تمامی ورزشکاران پیشنهاد می شود و به خوبی در دفع ضربه عمل می کند و گزینه خوبی برای ورزشکاران خواهد بود. لازم به ذکر است که کفش های ژله ای با وجود مزایای بسیار خود از قیمت بالایی نیز برخوردار است و همین دلیلی است تا بسیاری از افراد توان خرید آن را نداشته باشند.

برندی اسیکس نام خود را در سال ۱۹۷۲ از شعار روح سالم در بدن سالم برگرفته است که بسیاری از شما نیز ممکن است این شعار معروف را شنیده باشید. نام برند اسیکس با مخفف کردن این شعار به دست آمده است و می توان معنی آن را اینگونه عنوان نمود که با وجود تندرستی و سلامت کل بدن یک سبک زندگی شاداب و سالم به وجود خواهد آمد. کفش های اسیکس از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و توانسته است موفقیت های بسیاری را برای ورزشکاران به دست آورد از نمونه ای از این ورزشکاران می توان به درک کلایتون Derek Clayton اشاره نمود که در سال ۱۹۶۷ در ماراتن جهانی توانست رکورد  را به نام خود ثبت نماید و در آن ماراتن کفشی از برند اسیکس را در پای خود داشت و از دیگر ورزشکاران می توان لاسه ویرن Lasse Viren را معرفی نمود که موفق به کسب مدال طلا در المپیک سال ۱۹۷۲ گردد که او نیز کفشی از برند اسیکس را برپای خود داشت.

واحد تحقیقاتی اسیکس

با گذشت سالیان سال این برند همانند روزهای نخست خود در تلاش است تا موفقیت های روزافزونی را برای کمپانی خود به دست آورد و بهترین و با کیفیت ترین لوازم ورزشی را ارائه دهد. برند اسیکس برای پیشرفت خود یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی را در عرصه تولید لوازم ورزشی  در سل ۱۹۹۰ تاسیس نمود. مرکز تحقیقاتی برند اسیکس در کوبه قرار دارد و از محیطی به اندازه ۱۴ هزار متر مربع برخوردار است. از فعالیت هایی که در این مرکز تحقیقاتی صورت می پذیرد می توان به انجام آزمایشات فوق پیشرفته برای تحلیل حرکات بدن، در زمینه طراحی کفش، پوشاک ورزشی و تجهیزات ورزشی اشاره نمود. بسیاری از دانشمندان، ورزشکاران و مربیان در این مرکز تحقیقاتی مشغول به کار می باشند.

فناوری های برجسته اسیکس

از تولید کنندگن کفش ورزشی می توان به معرفی اونیت سوکا پرداخت، او نخستین بار به طراحی و تولید کفش اونیت ساکا تایگر پرداخت و این کفش به عنوان اولین کار او محسوب می گردد و پس از آن نیز تولیدات فوق العاده ای به به انجام رسانیدو جز پیشگامان نوآوری در گوشه گوشۀ این رشتۀ ورزشی گردید.

از دیگر تولیدات اونیت ساکا می توان به طراحی و تولید کفش والیبال اسیکس و تنیس در دهه های ۵۰ و ۶۰ میلادی اشاره نمود. اسال های دهه ۸۰ میلادی سال هایی است که توسعه فنی این برند ادامه داشت. در آن زمان برند اسیکس به تولید کفش های دوندگی با مواد GEL پرداخت. GEL را می توان به عنوان یک فناوری کاشونینگ (محافظتی) به شمار آورد که تحول عظیمی در این زمینه به وجود آورد و کماکان نیز توسط دونده ها مورد استفاده قرار می گیرد. پس از آن اسیکس موفق گردید کفش مخصوصی را برای آژانس اکتشاف فضایی ژاپن طراحی و تولید نماید.

با پیشرفت روزافزون برند اسیکس دفاتر و کارخانه هایی در کشورهایی نظیر ایالات متحده، آلمان، افریقای جنوبی، پرو، برزیل، استرالیا و … راه اندازی شد. در عصر حاضر اکسیکس موفق شده است تا فروشگاه-ها، دفاتر، موسسه های تحقیقی و کارخانه های تولیدی بسیاری را در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا افتتاح نماید.

با پیشرفت و موفقیت های بسیاری که اسیکس توانست بدست آورد همزمان اثر فرهنگی آن نیز روز به روز در این راستا افزایش یافت. از نمونه های آن می توان به بازی «بروس لی» در فیلم خود به نام «بازی مرگ» در سال ۱۹۷۸ اشاره نمود که در این فیلم یک جفت کفش اونیت سوکا تایگر مکزیکو ۶۶ را بر پای خود دارد. این کفش های زرد که توانسته است شهرت بسیاری را از آن خود کند با گذشت زمان الهام بخش فیلم معروف تارانتیتو گردید که در این فیلم در پای شخصیت مشهور و اصلی فیلم «بیل را بکش» قرار دارد. در عضر حاضر برند اسیکس با طراحان، افراد خلاق و قهرمانان در تمام جهان به همکاری پرداخته است و اثر فرهنگی خود را صرف این موارد کرده است. اسیکس در آخرین کمپین برندش، «من خودم را حرکت می دهم» به سمت تبلیغ تناسب اندام و الهام دادن به نسل های جوان تر حرکت نموده است و تمامی آن ها را تشویق به اشتراک گذاری داستان جنبش خود نموده است.

فعالیت های داخلی برند اسیکس

علاوه بر حمایت آقای اونیت سوکا از جوانان ژاپنی به حمایت و کمک به جوانان نیوزلند نیز پرداخت و می توان اسیکس را از برندهای معروف و مشهور در نیوزلند به شمار آورد. اسیکس توانست در سال گذشته نخستین فروشگاه خود را در اوکلند راه اندازی نماید و از این طریق جوانان نیوزلند را نیز به سوی فعال تر بودن هدایت نماید. از تلاش های اونیت سوکا برای تحقق این هدف می توان به اسپانسری رویدادهایی مانند ماراتون های کویین تاون و اوکلند گرفته، تا شراکت با قهرمانان و سازمان ها برای ارتقای فرهنگ ورزش اشاره نمود.

اسیکس موفق گشته است تا با برنامه  Weet-Bix Kids TRYathlon به هزاران کودک در سراسر جهان کمک نماید علاوه بر اینکار به همکاری با شرکت وادافون واریورز پرداخت تا از این طریق نیز به جامعه آنان کمک کرده و آنان را حمایت نماید. برند اسیکس علاوه بر موارد عنوان شده به حمایت از ستاره تنیس نیوزلندی، میشکل ونوس پرداخت تا او موفق به حضور در رقبت های گرند اسلم گردد و بتواند مقامی را کسب نماید. آقای اونیت سوکا موفق گردید با حمایت از قهرمانان حرفه ای گرفته تا اسپانسری رویدادهای ورزشی به رویای خود که بیرون کشاندن نیوزلندی ها از خانه  و هدایت آنان به سمت یک زندگی فعالانه تر  و سالم تر  بود دست یابد.

آینده برند اسیکس

در سال ۱۹۴۹ لحظه الهام بخشی برای آقای اونیت ساکا به وجود آمد و همچنان نیز می توان آن را در روح و جان این برند مشاهده نمود. اسیکس در عصر حاضر نیز تلاش دارد مردم را به بیرون آمدن و تحرک داشتن وادار نماید و آنان را به سبک زندگی فعال دعوت می نمایند و این تفکر و هدف در تمامی مبادرت های اقتصادی و نوآورانه برند اسیکس چه هنگام همکاری با فهرمانان و طراحان و چه هنگام آزمون فناوری های نو در موسسه علوم ورزشی قابل دید می باشد.

هدف اصلی آقای اونیت سوکا را می توان “الهام بخشی و پرورش یک سبک زندگی فعال برای همه .” عنوان نمود که این هدف تا سال های آخر زندگی کماکان پابرجا بود و برای آن تا زمان مرگ خود تلاش نمود تا تولیدات جدیدی را وارد بازار نماید. سرانجام عمر آقای اونیت سوکا در سال ۲۰۰۷ در سن ۹۰ سالگی به پایان رسید.

فناوری پد ضربه گیر اسیکس

از مواردی که توانست به شهرت و اعتبار اسیکس بیفزاید می توان به کفی های فوم که به وسیله فناوری-های نو توسط اسیکس تولید شده است اشاره کنیم. جذب کننده شوک و پد ضربه گیر که از آن برای بالا بردن عملکرد و انتقال کم ضربه استفاده می شود از مزایای کفی های فوم می باشد. وجود این کفی ها بهترین بودن اسیکس را در میان دیگر برندها به اثبات رساند و آن را شایسته تقدیر و تحسین قرار داد. این تولیدات سالانه به زور گشته و بهینه می گردد و هیچ زمانی به کنار گذاشتن آن از خط تولید اسیکس فکر نشده است.

با گذشت مدت زمانی نوع جدیدی از کفی های ضربه گیر که از سبک پوش خیابان الهام گرفته است به خط تولید اسیکس پیوست این اتفاق در سال ۱۹۹۰ رخ داد. این کفی ها از کارایی و جلوه بهتری در قیاس با کفی های قبلی برخوردار بود Shingeuki Mitsui کسی است که این کفی ها را طراحی نمود و افراد در سراسر هان آن را با عنوان “کارآمدترین کفش‌های مخصوص دو” می شناسند. موفقیت ها و تولیدات جدید این کمپانی همچنان دوام خود را دارند و روز به روز به آن افزوده می گردد.

جمع بندی

برند اسیکس توانسته است با گذشت سالیان سال از تاسیس کمپانی خود به عنوان تولیدکننده ای معروف در زمینه تولید کفش های ورزشی از سبک پوشش خیابان گردد و پیشینه ای غنی را برای خود اختصاص دهد و شهرت بسیاری را بدست آورد. برند اسیکس و تولیدات آن هم برای ورزشکاران حرفه ای و هم برای افرادی که در این زمنیه حرفه ای نیستند گزینه بسیار مناسبی است. تفکر اصلی اونیتسوکا این بود که ذهن سالم تنها از طریق بدن سالم به دست خواهد آمد و این فلسفه توانسته است این شرکت را همانند روزهای نخست راه اندازی خود و با گذشت ۷۰سال از تاسیس آن با همان آگاهی و اشتیاق محافظت نماید. برای افرادی که تاریخ غنی و کیفیت محصولات بسیار حاضر اهمیت است اسیکس را پیشنهاد می دهیم. مربیان توانسته اند راهی هموار از طریق تولیدات اسیکس که از طریق فناوری های ژاپنی و طراحی های بدیع صورت می پذیرد ایجاد نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *